گروه شهری: اعضای شورای شهر تهران در یکصدوچهل و ششمین جلسه خود پس از آنکه پیام شفاهی تشکر خود را بابت برگزاری آبرومندانه نخستین اجلاس کلانشهرهای آسیایی خطاب به محمد باقر قالیباف شهردار تهران قرائت کردند

قرارشد این پیام به‌صورت کتبی از طریق مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز به شهردار تهران ابلاغ شود.

خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر تهران دیروز با حضور در جمع خبرنگاران، نتایج جلسه علنی بدون حضور مستمع شورا را به اطلاع اصحاب رسانه رساند که یکی از این اخبار مربوط به برگزاری شایسته اجلاسی در این سطح به میزبانی شهرداری تهران بود که طبق گفته دانشجو با وجود محدودیت زمانی برای آمادگی برج میلاد به‌عنوان محل برپایی این اجلاس و سایر برنامه‌ریزی‌های مربوطه اما این کار بزرگ به شکل قابل تقدیری به انجام رسید.

اعضای شورای شهر تهران با تصویب مصوبه‌ای دریافت ودیعه کارت مترو از مسافران را قانونی کردند.

در جلسه دیروز شورای شهر، اعضای شورا تصویب کردند که بابت فروش هر کارت اعتباری مترو مبلغ 500 تومان از مسافران به‌عنوان ودیعه دریافت شود.

به گفته خسرو دانشجو، تهیه هر کارت اعتباری برای شرکت مترو دست‌کم 600 تومان و در مواقعی تا هزار تومان هزینه دربردارد، بنابراین اعضای شورای شهر تصویب کردند که 500 تومان از این مبلغ از مسافران به‌صورت ودیعه دریافت شود.

وی توضیح داد:‏ شهروندان تهرانی که از کارت اعتباری مترو استفاده می‌کنند، درصورتی‌که دیگر نخواهند از این کارت استفاده کنند یا اعتبار آن پایان یافته باشد، می‌توانند با پس دادن این کارت مبلغ 500 تومان ودیعه را پس بگیرند.

نگرانی ازاعتراضات پی‌درپی فرمانداری

وجود 4 اعتراضیه از سوی فرمانداری تهران به مصوبات شورا باعث شد سخنگوی شورای شهر برای چندمین بار ضمن اصرار بر تعامل مثبت با فرمانداری این نکته را گوشزد کند که اعتراضات فرمانداری باید در چارچوب مواد قانونی موضوعه خود، روشن و مشخص باشد و معلوم شود مصوبه مورد اعتراض شورا با کدام ماده قانونی در تعارض است.

وی افزود: از آنجا که بابت هر اعتراض فرمانداری، ساعت‌ها وقت و انرژی گذاشته می‌شود تا کمیسیون‌های تخصصی مرتبط با آن در شورای شهر تشکیل شده، ضمن انطباق اعتراض مطروحه با مواد قانونی، بحث و بررسی‌های لازم بر سر پاسخ آن صورت بگیرد، بنابراین بهتر است هر نامه‌نگاری بین شورای شهر و فرمانداری در قالب اعتراض به شورا منتقل نشود و اعتراضات در چارچوب قوانین موضوعه و با ذکر دقیق بندهایی که با سایر قوانین و مقررات و مصوبات مورد عمل دستگاه‌ها مغایرت دارد، صورت گیرد.

وی اضافه کرد: معتقدیم که در شورا و فرمانداری تهران آنقدر کارهای روی زمین مانده زیاد است که بهتر است با هم برای حل آنها هماهنگ شویم و وقت خود را صرف حل مشکلات شهر و مردم کنیم.

وی یادآورشد: در چند هفته گذشته مراتب نگرانی اعضای شورای شهر تهران در موارد اعتراضات فرمانداری تهران از طریق رئیس و نایب رئیس شورای شهر تهران با فرمانداری تهران مطرح شده است.

تأمین اعتبار اجلاس کلانشهرهای آسیایی

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه به لایحه دو فوریتی پیشنهاد تامین اعتبار مورد نیاز جهت برگزاری اجلاس مسابقات قرآنی ونخستین اجلاس شهرداران پایتخت‏های آسیایی اشاره کرد که اعضای شورای شهر دوفوریت آن را به دلیل لزوم صرف وقت برای بررسی اسناد مالی مربوطه، به یک فوریت تبدیل کردند.

دانشجو تاکید کرد: شهرداری در لایحه دو فوریتی خود مبلغ 3/2 دهم میلیارد تومان برای برگزاری این 2 اجلاس هزینه کرده است که 400 میلیون تومان آن مربوط به برگزاری اجلاس مسابقات قرآنی است و حدود یک میلیارد و 900 میلیون تومان برای برگزاری اجلاس شهرداران پایتخت‏های آسیایی هزینه شده است.

تعداد جایگاه‌های گاز طبیعی  کافی نیست

خسرودانشجو در پاسخ به سؤالی در رابطه با کمبود جایگاه‌های گاز طبیعی و تحقق وعده داده شده برای ساخت جایگاه‌های جدید توضیح داد: متأسفانه بسیاری از این جایگاه‌ها در زمستان با افت فشار گاز مواجه شده و تعطیل می‌شوند.

همچنین تعداد این جایگاه‌ها با توجه به افزایش تعداد خودروهای گازسوز و تغییر الگوی مصرف سوخت کفاف نمی‌دهد که ما در این مورد توضیحاتی را از مسئولان مرتبط خواسته‌ایم.

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: در برخی موارد برای ساخت جایگاه‌های جدید موفق بوده‌ایم و توانسته‌ایم چند سرمایه‌گذار برای ساخت جایگاه‌های جدید داشته باشیم.

کد خبر 69135

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز